Tänusõnad eile lastevanemate kooli vestlusringis osalenutele.
Lektor Kalev Pihl vabandab ärajäänud loengu pärast ning meie ühes temaga. Kuid teema olulisuse ja lastevanemate soovil toimub loeng uuel ajal: 9.märtsil kell 18.00-19.30. Olete kõik oodatud!
neljapäev, 17. veebruar 2011
reede, 4. veebruar 2011
Kuidas Internet kasvatab lapsi?
Kõik huvilised on oodatud Kiili Gümnaasiumi Lastevanemate Kooli
16. veebruaril kell 18.00-19.30
„Kuidas Internet kasvatab lapsi“
Räägime sellest, mida Internet kasvatuslikus fookuses tähendab ning kuidas see kasvatust mõjutab.
Milliseid järeldusi on teadlased suutnud teha uurides tänapäevaseid noori ja nende vanemaid.
Lektoriks Kalev Pihl.
Loeng on kuulajatele tasuta. Võimalusel palume eelnevalt oma osavõtust teavitada: anu.parn@kiili.edu.ee
16. veebruaril kell 18.00-19.30
„Kuidas Internet kasvatab lapsi“
Räägime sellest, mida Internet kasvatuslikus fookuses tähendab ning kuidas see kasvatust mõjutab.
Milliseid järeldusi on teadlased suutnud teha uurides tänapäevaseid noori ja nende vanemaid.
Lektoriks Kalev Pihl.
Loeng on kuulajatele tasuta. Võimalusel palume eelnevalt oma osavõtust teavitada: anu.parn@kiili.edu.ee
neljapäev, 18. november 2010
Koolikiusamisest meedias
Koolikiusamine on teema, mille eest ei tohi pead liiva alla peita. Kui oskame ära tunda, mis see on, siis on võimalik olukorra parendamisele kaasa aidata.
Ülevaatlik ja lihtne artikkel koolikiusamise teemal: http://www.epl.ee/artikkel/587430
Hommikuses Terevisioonis rääkis koolikiusamisest Auli Andersalu-Targo (Koolipsühholoogide Ühingu juhatuse liige). Saate salvestuse leiab siit umbes 73ndal minutil http://etv.err.ee/arhiiv.php?id=111795
Ülevaatlik ja lihtne artikkel koolikiusamise teemal: http://www.epl.ee/artikkel/587430
Hommikuses Terevisioonis rääkis koolikiusamisest Auli Andersalu-Targo (Koolipsühholoogide Ühingu juhatuse liige). Saate salvestuse leiab siit umbes 73ndal minutil http://etv.err.ee/arhiiv.php?id=111795
esmaspäev, 15. november 2010
Ootame lapsevanemaid taas kooli
Lastevanemate Kooli järgmine loeng toimub teisipäeval, 30. novembril 2010 kell 18.00-20.00.
Koolikiusamise ennetamine ja lahendusviisid lapsevanematele
Eesmärk: Pakkuda mõtteid ja praktilisi võtteid lapsevanematele: kuidas nemad ühe osapoolena saavad ennetada koolikiusamist. Mida teha kui laps on üks kiusamise osapool: kiusatu, kiusaja või pealtnägija.
Teemad:
1. Kontakt lapsega - kõige alus
2. Täiskasvanu on mudel lapsele : mittesüüdistavad, lahendusekesksed konfliktilahendamise meetodid
3. Mudelid, mis ei tööta: „Ära tee tast välja“, „Löö vastu“...
4. Aktiivne kuulamine, peegeldamine
5. Koostöö kooliga, kas ja kuidas pöörduda murega
Koolitaja: Merit Lage
Loeng on osalejatele tasuta. Ürituse paremaks organiseerimiseks palume eelnevalt teatada oma osalemisest aadressil anu.parn@kiili.edu.ee
Koolikiusamise ennetamine ja lahendusviisid lapsevanematele
Eesmärk: Pakkuda mõtteid ja praktilisi võtteid lapsevanematele: kuidas nemad ühe osapoolena saavad ennetada koolikiusamist. Mida teha kui laps on üks kiusamise osapool: kiusatu, kiusaja või pealtnägija.
Teemad:
1. Kontakt lapsega - kõige alus
2. Täiskasvanu on mudel lapsele : mittesüüdistavad, lahendusekesksed konfliktilahendamise meetodid
3. Mudelid, mis ei tööta: „Ära tee tast välja“, „Löö vastu“...
4. Aktiivne kuulamine, peegeldamine
5. Koostöö kooliga, kas ja kuidas pöörduda murega
Koolitaja: Merit Lage
Loeng on osalejatele tasuta. Ürituse paremaks organiseerimiseks palume eelnevalt teatada oma osalemisest aadressil anu.parn@kiili.edu.ee
teisipäev, 12. oktoober 2010
Lapsevanemad, olete oodatud kooli!
Kõik huvilised on oodatud Kiili Gümnaasiumi Lastevanemate Kooli
19.oktoobril kell 18.00-19.30
Lektoriks Inno Joonas.
LAPSEVANEMA ENESEKEHTESTAMISE TREENING. KUIDAS TÄISKASVANU LAPSEGA TOIME TULEB?
(Kes kellele pähe isub?)
* Agressiivsus. Alistumine. Kehtestav käitumine
* Valetamist tingivad põhjused.
* Millal lapsevanemana ennast kehtestada ja millal mitte?
* "Mina keele" võlu ja valu.
* Kuidas lapsele öelda "ei"?
* Isiksuse omadused, nende kasutamine enesekehtestamise hüvanguks.
* Teismeea peamised negatiivsed käitumismallid.
Agressiivsus. Empaatia. Iroonia. Huumor
* Aktiivne kuulamine. Miks on kuulamine nii oluline?
* Veenmine
* Kehtestamisetehnikad
Pidevas infolaviini all elavas maailmas muutub vastastikuse mõistmise silla loomise oskus järjest olulisemaks ja keerulisemaks. Tõeline suhtlus hõlmab usaldust, ausameelsust ja osadustunnet. Õpime, kuidas neid oskusi arendada ja rakendada.
Loeng on kuulajatele tasuta. Võimalusel palume eelnevalt oma osavõtust teavitada: anu.parn@kiili.edu.ee
Alguses armastavad lapsed oma vanemaid,
vanemaks saades mõistavad nad nende üle kohut,
mõnikord annavad nad neile lõpuks andeks.
/Oscar Wilde/
19.oktoobril kell 18.00-19.30
Lektoriks Inno Joonas.
LAPSEVANEMA ENESEKEHTESTAMISE TREENING. KUIDAS TÄISKASVANU LAPSEGA TOIME TULEB?
(Kes kellele pähe isub?)
* Agressiivsus. Alistumine. Kehtestav käitumine
* Valetamist tingivad põhjused.
* Millal lapsevanemana ennast kehtestada ja millal mitte?
* "Mina keele" võlu ja valu.
* Kuidas lapsele öelda "ei"?
* Isiksuse omadused, nende kasutamine enesekehtestamise hüvanguks.
* Teismeea peamised negatiivsed käitumismallid.
Agressiivsus. Empaatia. Iroonia. Huumor
* Aktiivne kuulamine. Miks on kuulamine nii oluline?
* Veenmine
* Kehtestamisetehnikad
Pidevas infolaviini all elavas maailmas muutub vastastikuse mõistmise silla loomise oskus järjest olulisemaks ja keerulisemaks. Tõeline suhtlus hõlmab usaldust, ausameelsust ja osadustunnet. Õpime, kuidas neid oskusi arendada ja rakendada.
Loeng on kuulajatele tasuta. Võimalusel palume eelnevalt oma osavõtust teavitada: anu.parn@kiili.edu.ee
Alguses armastavad lapsed oma vanemaid,
vanemaks saades mõistavad nad nende üle kohut,
mõnikord annavad nad neile lõpuks andeks.
/Oscar Wilde/
esmaspäev, 20. september 2010
Koolilapse päev alaku hommikusöögiga
Et laps jaksaks pika koolipäeva muretult vastu pidada, peab hommik algama hommikueinega. Just hommikusöök annab suurema osa päevasest jõuvarust.
Parim söök hommikuks on PUDER , aga kui puudub isu või on kiire, oleks hea kui on varutud külmkappi kohupiimakreemi või mõni puuvili.
Hommikusöök peab olema süsivesikurikas, organism saab süsivesikuid teraviljatoodetest, kartulitest aga ka puu-ja köögiviljast.
Õpilased ei peaks loobuma koolilõunast ega vahetama puhvetitoidu vastu. Kuid alati on võimalik koolis puhvetist energiavarusid täiendada! Kiireks energia-„süstiks” on aga šokolaad , kuid seda ei tohi liiga palju süüa ,arvestama peab sedagi, et peale suhkru ja rasva see suurt midagi ei sisalda.
Mida korralikumalt süüa (ajaline korrapära, õige toiduvalik ), seda parem on enesetunne, välimus, tervis, vaimsed ja füüsilised võimed.
Sa oled see, mida sööd !
Astrid Põldoja
kooli tervishoiutöötaja
kolmapäev, 5. mai 2010
Kooliaasta lõpp väsitab lapsed ära
Kooliaasta lõpus on tavapärane laste hinnete langus, õpimotivatsiooni vähenemine ja tujukuse kasv. Spetsialistid soovitavad vanemal asjasse tõsiselt suhtuda ja lapse muredega tegeleda, et haridusse ei jääks lünk ega tekiks käitumisprobleemid.
Loe veel: http://www.rajaleidja.ee/?id=103873
Loe veel: http://www.rajaleidja.ee/?id=103873
Tellimine:
Postitused (Atom)