teisipäev, 14. aprill 2009

Muljeid selle õppeaasta Lastevanemate Koolist

Juba kolmandat aastat on meie kool pakkunud lastevanematele võimalust tulla kooli just iseenda pärast, et kuulata huvitavaid esinejaid ja teemasid, leidmaks endas jõuvarusid ning pakkuda ka võimalust suhelda kooliperega vabas ja sundimatus õhkkonnas.
Lastevanemate Kool algas 08/09 õppeaastal rekordilise külastatavusega – hea sõna ja naeruteraapia pakkus huvi ligi poolesajale inimesele! Silva Sirge juhitud õhtu möödus tempokalt. Et mitte inimesi kohe ära hirmutada, algas õhtu rahuliku traditsioonilise loenguga, vaadati filmi „Vee sõnumid“ ning alles siis algas naeruseanss. Algul kohmetud täiskasvanud soojenesid juba mõnest harjutusest ja varsti rõkkas kogu ruum kõikvõimalikes naeru-variantides. Kaasa võtta ja eneses edasi vaagida oli sellest kohtumisest palju. Kui on tõestatud, et vee kristalle mõjutab sõna ja muusika ning inimene koosneb pea 80% veest (erinevatel andmetel), siis tegelikult teab igaüks ka ilma selle faktita, et positiivne innustamine ja soe-hooliv keskkond muudab olemise mõnusamaks ja toekamaks kui pidev irisemine ja kriitika. Aga selle meeldetuletamine läbi „vee sõnumite“, oli põnev ja kujukam. Usun, et koolist lahkuti pea täis häid mõtteid, armastust ja tänulikkust, samas lihased (ka põsed) mõnusast „treeningust“ rammestunud.
Detsembri algul võtsime teemaks rääkida kokkulepete sõlmimisest läbi võidan-võidad printsiibi. Silva Laius tutvustas Franclin Covey mudelit efektiivse inimese 7-harjumusest, näitas mõningaid filmiklippe ning lõpuks arutleti lastega kokkulepete sõlmimise võimalikkusest. Võib ju vaielda, kui palju me üldse suudame oma lapsi mõjutada või kui palju on meie elu juba sünnimomendil määratud, kuid üks on kindel, et ära kuulatud ja mõistetud olla, soovib meist igaüks. Ja selle kohtumise iva seisnes minu jaoks just kuulamisoskuse tähtsustamises. Enne, kui hakkad seadma nõudmisi või tingimusi, mõista inimest (last) – see tagab teise osapoole kaasatuse ülesande lahendamisse, kokkuleppe sõlmimisse ja on eelduseks edukale tulemusele. Läbi dialoogi on võimalik jõuda kokkuleppele, millega mõlemad osapooled võidavad!
Mida kevade poole, seda väiksemaks jäi meie külastatavus, kuid teemad ja esinejad oleksid väärinud laiemat publikut.
Veebruari kohtumine oli välja kuulutatud teemalt võib-olla kulunud, justkui me teame narkost juba kõike! Seekord aga oli teemakäsitlus mitte just narkootikumide ainekeskne ja informatiivne, vaid üles ehitatud eesmärgiga inimest šokeerida ja intrigeerida. „Süütuid“ narkootikume pole olemas ja probleemi ilmnedes või kahtluse tekkides tuleb tegutsema asuda KOHE, sest narko ei tee nalja – see neelab inimese. Marek Koppeli teema valdamine ja esitus oli selge ja näitlik: probleem tehti puust ja värviti punaseks, näitlejameisterlik: mitte hetkekski ei läinud mõte mujale uitama ja kaasahaarav: läbi esineja sai kogeda midagi õudset, kurba, traagilist. Ja härra Koppel ise reklaamib antud loengut kui midagi nii elamuslikku, et pea 100% kuulajatest ei proovi ise enam kunagi narkootikume, siis tõenäoliselt võib see nii ka olla.
Selle õppeaasta viimane lastevanemate kool tegeles väga päevakajalise teemaga: turvalisus internetis. Kalev Pihl on viimasel ajal palju tähelepanu antud problemaatikale pööranud ka meedia vahendusel. Meeldis see, et lektor tõstis esikohale meie väärtuste süsteemi, mis on kõige aluseks läbi aegade. Me saame kaitsta oma lapsi neile edasi andes elu põhitõdesid: tee teisele seda, mida sa tahad, et sulle tehakse. Ja teades, et internet on avalik ruum, siis kehtivad seal samad reeglid mis mujalgi. Ka linnas liikudes tean ju, et ühtviisi käitudes jään anonüümseks, võin uudistada ja nautida ilma, kuid teistviisi käitudes hakkan silma ja minust võib saada isegi sihtmärk. Lihtne nipp, mida Kalev Pihl soovitab, aga mille peale ise ei pruugi tulla: arvuti paigutada ruumi, kus toimub suhtlemine - elu, see vähendab anonüümsuse illusiooni ja kaitseb arvutikasutajat pingeolukorras väärate otsuste tegemisel. Avalikus ruumis ei tehta asju, mis võivad kompromiteerida. Pihli soovitusi, kuidas saame ennast ja lapsi kaitsta, saab lugeda ja kuulata veelgi (nt. lapsnetis.eesti.ee).
Need olid linnulennult ja ülilühidalt tänavused koolitused. Ootame osalejate tagasisidet, kuidas meeldis, mis mõtteid tekkis peale koolitust. Samuti on oodatud kõik ettepanekud edaspidiseks: mis teemad, millised lektorid, võib-olla soovitusi korralduslikule poolele…. Ja muidugi on see kõik ikka eesmärgil, et arvestada Teie huvisid, et Teid, kallid lapsevanemad, oleks neil üritustel rohkem!
Täname osalejaid, koolitajaid, kaasaaitajaid!
Kohtumiseni uuel õppeaastal!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar